Com bé recordareu, el passat 10 de maig l’Administració ens va presentar la seva proposta de nou quadrant horari per trànsit. Hi havia dues propostes de quadrant però des de l’SME ens centrem en el que seria de 5 setmanes (Q5) i que tindria la següent seqüència:

– Exemple:

7 matí

7 festa

5 tarda 2 festa

7 reforç

7 festa

Ens van comentar que el reforç podria ser matí, tarda o nit, depenent de les necessitats de cada àrea i que en tot cas hi hauria la garantia que, a 20 del mes anterior, hi hagués el quadrant publicat i per tant, que posteriors modificacions generarien coeficients.

També es va apuntar que es mantindrien totes les garanties esdevingudes a partir dels acords del 2003, així com les garanties generals per a tots els horaris, que es troben recollides en el Decret de jornada i horari 146/1996.

Doncs bé, a l’SME apostem per aquest Q5 de l’Administració, però li hem proposat a una garantia addicional i que afectaria la setmana de reforç.

Es tractaria de garantir als agents la màxima estabilitat pel que fa als torns dins aquella setmana de reforç. En aquest sentit tenim dues opcions de proposta:

1) Que l’agent que iniciï la setmana de reforç en torn de matí, en arribar el cap de setmana realitzi el seu servei sempre en torn de dia, i que l’agent que iniciï la setmana en torn de tarda, en arribar el cap de setmana realitzés el servei en torn de tarda-nit. Així mateix, que als agents que iniciïn la setmana en torn de nit, en arribar el cap de setmana se’ls apliqués torn de tarda-nit.

2) Si per efectius o necessitats de servei no fos possible la primera opció, tenir l’opció de poder aplicar un torn diferent de treball durant el cap de setmana a aquells agents que hagin iniciat la setmana de reforç en torn de matins.

D’aquesta manera es garantiria força l’estabilitat horària i la conciliació dels agents, i també quedaria garantit un servei de bona qualitat al ciutadà.

 

Descarrega’t el PDF: PROPOSTA NOU HORARI TRÀNSIT